מה נאמר בשיחה בין היועמש"ים?

ישראל רובין No Comments on מה נאמר בשיחה בין היועמש"ים?

ברקע הסאגה סביב הקמת ועדת הכנסת שתדון בחסינות והקריאה של חכי"ם בליכוד כנגד היועץ המשפטי לכנסת אייל ינון לפסול את עצמו בשל ניגוד עניינים – שוחחו יועמ"ש הכנסת והיועמ"ש לממשלה אביחי מנדלבליט

צילום: יונתן סינדל / Flash90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

אתמול (שני) ברקע הסאגה סביב הקמת ועדת הכנסת שתדון במתן או דחיית בקשת החסינות של ראש הממשלה נתניהו, התקיימה שיחת טלפון בין היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט לבין היועץ המשפטי של הכנסת איל ינון, עוד בטרם הודיע ינון שהוא אינו פוסל את עצמו מלדון בסמכויות יו"ר הכנסת בעניין החסינות. כזכור, חכי"ם בליכוד התקוממו כנגד היועמ"ש לכנסת וטענו כי עליו לפסול את עצמו מלדון בנושא בשל ניגוד עניינים, עקב תפקידה של אישתו כמשנה ליועמ"ש לממשלה שמתוקף תפקידה עסקה בתיקי ראה"מ נתניהו.

לדברי גורמים בכירים בכנסת, באותה שיחה אמר מנדלבליט שלדעתו ינון לא צריך לפסול את עצמו מלדון בנושא סמכויות יו"ר הכנסת. לאחר השיחה הודיע ינון שהוא אינו פוסל את עצמו מלדון בנושא.

לפיכך, לדברי אותם גורמים עולה השאלה, האם היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט התערב בעניין והורה ליועץ המשפטי של הכנסת איל ינון שהוא אינו צריך לפסול את עצמו מעיסוק בשאלת סמכותו של יו"ר הכנסת בעניין חסינות נתניהו. כך פורסם ב'כאן 11'.

דובר הכנסת מגיב לחשד ואומר: "יועמ"ש הכנסת שוחח היום עם היועמ"ש לממשלה. בשיחה ביקש יועמ"ש הכנסת לוודא שההתייחסות בהודעת דובר הכנסת בנוגע לעמדת היועמ"ש לממשלה באשר לאי התערבותו בענייניה הפנימיים של הכנסת, מדויקת גם בראייתו. בשיחה זו עדכן יועמ"ש הכנסת בדבר החלטתו שלא להיענות לבקשה לפסול את עצמו מעיסוק בסוגיות הפנים-פרלמנטריות המתעוררות כעת, אך כי לא יעסוק בבקשות החסינות לגופן. בשיחה לא ביקש היועמ"ש לממשלה מיועמ"ש הכנסת לנקוט בפעולה כזו או אחרת בעניין זה".

במשרד המשפטים הגיבו ואמרו: "הטענה כי היועץ המשפטי לממשלה ביקש מיועמ"ש הכנסת שלא לפסול את עצמו מטיפול בנושא הקמת ועדת הכנסת – לא נכונה. היועמ"ש לממשלה איננו מתערב בעמדות המשפטיות של יועמ"ש הכנסת בנושא זה".



0 תגובות